وی افزود: اینکه محتوا و بسته بندی اثر مطابق با ادعای ناشر باشد، بسیار خوب است و باعث میشود کم کم برند نشر شکل بگیرد. هم اکنون درباره برخی انتشاراتیها اینگونه است؛ امروز وقتی کسی میگوید میخواهد برای فرزندش کتاب بخرد، همه انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به او معرفی میکنند. این نشر توانسته خود را به برند تبدیل کند. کسی به نویسنده و ناشر کتابهای این انتشاراتی فکرنمی کند؛ چون میداند محتوا و اهدافی که در کتاب وجود دارد، با مجموعه اعتقادات تربیتی اش همخوان است. سود این کار هم به مردم و هم به ناشر میرسد.
مدیر مسئول انتشارات روزگار اظهار داشت: الان نشان استاندارد روی هر کالایی به معنای کیفیت مطلوب و معتبربودن آن است. با تبلیغات صرف نمیتوان در حوزه نشر برندسازی کرد؛ اگر محتوای کتاب درست باشد و قصه و موضوعش ارزش خوانده شدن داشته باشد، اینطور کتاب برای خود و ناشرش تبلیغ میکند.
عزیزی ادامه داد: باید صفحه آرایی و ویراستاری کتاب هم به درستی انجام شده باشد. کتاب باید به موقع و در زمانی مناسب به بازار عرضه شود و جلدی مناسب هم داشته باشد. همه اینها کیفیت مطلوب برای کتاب میسازد و تداوم در مجموع اینها یک انتشاراتی را برند و مورد اعتماد و اعتبار مخاطب میکند.
منبع:باشگاه خبرنگاران